עדנה שקל בועדת פסיכיאטריה פסיכולוגיה ומשפט: "היחסיות שבשפיות"

עו”ד עדנה שקל בוועדת פסיכיאטריה ומשפט – “היחסיות שבשפיות”: מבט אישי והשקפות מקצועיות

מנחות הישיבה: עו”ד עדנה שקל, יו”ר ועדת פסיכיאטריה ומשפט, ועו”ד רונית שאולי ברנאי, חברת הוועדה.

ביום 5.4.17 התקיימה ישיבת ועדת פסיכיאטריה ומשפט בראשות עוה”ד עדנה שקל. יו”ר מחוז תל-אביב, עו”ד ינון היימן, נשא דברי ברכה ובעצתו שמה של הוועדה ישונה לוועדת פסיכיאטריה פסיכולוגיה ומשפט.

הוועדה אירחה את  ד”ר דפנה כצנלסון בנק, פסיכולוגית קלינית בכירה, שגוללה סיפור אישי מרתק והציגה השקפות מקצועיות מחכימות שעוררו עניין רב. 

כיבדו אותנו בנוכחותם, פרופ’ יובל מלמד, מנהל ביה”ח אברבנאל, ד”ר מוטי מרק, ד”ר יעקב מרגולין, ד”ר פאינה בר, ד”ר יוסי חלבן. חשוב לציין שפסיכיאטרים בעלי שם מלווים את הוועדה דרך קבע במאמץ לבנות שיח מקצועי יעיל ואיכותי בין עורכי הדין לבין הפסיכיאטרים.

ד”ר דפנה כצנלסון בנק תיארה את התקופה בה אושפזה למשך שלושה שבועות , בשנת 1992, בבית חולים פסיכיאטרי. במהלך פרק זמן זה היא הייתה מאושפזת בכפייה בשעות הבוקר ובשעות אחר הצהריים הותר לה לעבוד כפסיכולוגית. לאחר סקירה היסטורית קצרה על הפערים שבין המודל הרפואי למודל הקיומי, היא גוללה את סיפורה האישי.
 

תקופת אשפוזה נחתמה באבחנה: הסתכלות. כלומר: העדר ממצאים פתולוגיים. מאז ועד הלום היוותה התנסות זו מקור השראה בעבודתה הטיפולית עם מטופלים במצבי דמדומים, למאמרים והרצאות בתחום, לעבודת דוקטורט בנושא “השיגעון בספרות העברית” (אשר פורסמה בספר הנושא שם זה) ולמחזה בשם “הסתכלות”.

הרצאת ד”ר דפנה כצנלסון בנק מאלפת ומעוררת מחשבה. היא בוחנת את הנושא בראיה רב ממדית, ומנתחת אותו מבחינה היסטורית , ספרותית, קולנועית ופסיכולוגית. לכך היא מוסיפה זוית אישית על בסיס התנסותה האישית. וכלשונה יש להפוך צרות לאוצרות. היא השכילה לעשות זאת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות