עורך דין עדנה שקל בפאנל שהתקיים בנושא: טיפול בהתעללות בגיל הרך

עורכת דין עדנה שקל – יום עיון בנושא: טיפול בהתעללות בגיל הרך שנערך בבית הפרקליט מטעם מחוז תל אביב – לשכת עורכי הדין ומטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך

יום עיון בנושא: טיפול בהתעללות בגיל הרך נערך ביום 10.3.21 בבית הפרקליט מטעם מחוז תל אביב – לשכת עורכי הדין ומטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך.

הפאנל התמקד בנושא: שיקום נפשי – היום שאחרי: התמודדות ודרכי טיפול

בהשתתפות: עורכת דין עדנה שקל, יושבת ראש ועדת פסיכיאטריה, פסיכולוגיה ומשפט של מחוז ת”א, ד”ר מאשה קרני, מומחית בפסיכיאטריה של ילדים ונוער, דפנה כרמל-זקס, פסיכולוגית קלינית, מנהלת היחידה לגיל הרך, במרכז הירושלמי לבריאות הנפש ואלונה דניאל , מנהלת תחום טיפול חקיקה ורגולציה, מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך .

עורכת דין עדנה שקל: יש תינוקות שגזלו מהם את ימי הינקות במקום בלתי צפוי. חשבנו שהגן הוא מקום מוגן והם עטופים ברוך וברחמים. התברר למרבה הזוועה שיש פעוטונים שמאחורי הדלת הסגורה התנהלה ארץ גזירה מן הסיוטים. שם התרחשו התעללויות קשות מעוררות אימה בתינוקות חסרי ישע.

פורסמו תמונות וסרטונים שתיעדו גננות וסייעות מכות פעוטות או משליכות אותן כמו חפץ מיותר. הלב נשבר, המדינה נרעשה, אבל אחרי הרעש הגדול נותרו לבדם התינוקות הפגועים והוריהם.

היום שלאחר ההתעללות מותיר נזקים נפשיים כבדים. עוד לא ברור היקפם ושיעורם. אפשר רק לדמיין את מוראם. אין כאן רק תקיפה פיסית אלא גם תקיפה נפשית. הכאב הנפשי נוטה לדמם שנים רבות לאחר שהפציעה הגופנית החלימה.

לא רק התינוק נפגע מההתעללות בו, יחד איתו נפגעים מעגלים נוספים. בני משפחה. שכנים. קרובים. את כולם תופסת הסערה וחוסר האונים.

עורכת דין עדנה שקל: איך ממשיכים מכאן?

איך מטפלים בפגיעה הנפשית של התינוקות והפעוטות?  איך משקמים את ההורים?  האחים והאחיות? מהו השיקום הנפשי היעיל ?

בסוגיות אלה דן המושב בהנחיית עו”ד עדנה שקל בעזרת מומחיות מקצועיות ומנוסות בטיפול בקורבנות של התעללות בגיל הרך.

עורכת דין עדנה שקל חתמה את המושב בדברים הבאים: 

אני מקווה שהשמענו קול למען תינוקות שעוד לא למדו לדבר ולבטא את צערם במילים ברורות ואני מקווה שהדיון יתרום למודעות וליצירת פתרונות של ריפוי תוך דגש על הקצאת משאבים הולמים למען הקורבנות, ובסופו של דבר למען החברה כולה.

חשוב לזכורחובה לבנות מעטפת טיפולית שיקומית ומניעתית כדי לטפל בתינוקות שנפלו קורבן וכדי למנוע התעללויות חדשות כל מי שיש לו קול  צריך להתגייס כדי לטפל בקורבנות וכדי למנוע התעללויות חדשות. אסור להשאיר קורבנות של התעללות בגיל הרך לבדם עם כאבם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות